SEO; zet jouw website in de startblokken!

salesIn 2014 heeft Google weer heel veel veranderingen doorgevoerd die direct invloed hebben op de vindbaarheid van uw website. Doet u de SEO zelf, dan hebben wij hier nog enkele tips voor u!

1. Optimaliseer een pagina voor slechts één trefwoord of onderwerp
Vroeger dacht iedereen dat een pagina beter werd gevonden als het zoekwoord als trefwoord vaak in de tekst voor kwam. Dit is al een tijdje niet meer zo. Het is wel handig om goed te kijken naar de informatie op de pagina en deze af te stemmen op de bezoeker. Uiteraard zal een goede ‘header’ en goede content je gaan helpen om de pagina goed te laten scoren

2. Optimaliseer paginatitels
Wat anders dan een URL (verwijspagina), maar even belangrijk: de paginatitel. Houd die in elk geval onder de 55 tekens, want Google heeft maar 60 tekens voor de vermelding. Trefwoorden of onderwerpen kun je voor de paginatitel zetten.

3. Gebruik de juiste tags
Zogenoemde heading tags helpen zoekmachines met de identificatie van je site. De belangrijkste zijn de Heading 1 (Koptekst 1), Heading 2 (Koptekst 2) en Heading 3 (Koptekst 3), kortweg H1, H2 en H3. Gebruik niet teveel generieke termen als ‘producten’ en ‘woning’. Bij HubSpot of WordPress wordt dit soort tags overigens in de achtergrond verwerkt.

4. Optimaliseer de Image Alt Text
Foto’s en illustraties voorzien van een beschrijvende tekst kan de vindbaarheid van je site vergroten, dus maak daar als het even kan gebruik van.

5. Maak gebruik van natuurlijke inkomende links
Google geeft een hogere waardering aan natuurlijke (inbound) links, en het is zaak de kwaliteit daarvan in de gaten te houden (ook al heb je daar niet altijd de controle over).

6. Verhoog de snelheid van je site
De laadsnelheid van je site is een factor die tegenwoordig mede je ranking bepaalt. Bezoekers willen niet meer wachten. Test daarom de snelheid met behulp van CMS tools zoals die in HubSpot. Zorg dat je webserver het (drukke) verkeer aankan. Kijk ook naar het gebruik van ingesloten media, het gebruik van foto’s of plugins en slechte code.

7. HTTP vs. HTTPS
Goede beveiligde sites (via HTTPS) krijgen van Google een streepje voor. Zorg dus dat je een beveiligde site hebt of krijgt in 2015.

8. Denk aan mobiel
Steeds meer verkeer komt van mobiele bronnen, dus is een mobielvriendelijke website anno 2015 een must. Let op falende redirects en trage laadtijden. Die zijn bij mobiele sites misschien nog wel belangrijker.

Zet uw website in de startblokken en zorg dat u dit op orde heeft. Verder is het aan te raden om regelmatig vakgerichte websites te bezoeken die zullen schrijven over de veranderingen die o.a. Google door aan het voeren is.

Bron: Emerce.nl

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*