Ello, het nieuwe smoelenboek?

socialmediahoch10_ello-social-network-der-zukunft_header-770x433-690x388[1]

Wat zou jij ervan denken om een nieuw profiel aan te maken op een nieuwe social media community website? Persoonlijk zouden wij hier niet aan willen denken, maar toch blijkt Ello weer net even anders te zijn dan Facebook?

Ello, het sociale netwerk dat belooft advertentievrij te blijven en de gegevens van gebruikers niet te verkopen, heeft een investering van 5,5 miljoen dollar opgehaald.

De site werd onlangs plotseling populair nadat het sociale netwerk onder de aandacht kwam als de ‘anti-Facebook’. In enkele weken kwamen er honderdduizenden nieuwe gebruikers op de site, die alleen op uitnodiging te gebruiken is.

We moeten zeggen dat Ello een heel andere ‘feel’ heeft als je voor het eerst de website opvraagt. Ook kan je alleen worden uitgenodigd en zelf geen profiel aanmaken, dus dit zou echt een netwerk moeten worden waar je met een select gezelschap op zit.

 

Ello

 

Ello zegt geld te willen verdienen door toegang tot extra functies te verkopen aan gebruikers. Zo moet de inkomstenstroom die andere sociale netwerken uit advertenties halen worden vervangen. Dit verdien model is uiteraard heel erg mooi, maar hoeveel heeft een gebruiker over om te betalen voor die functies en wat gaan die functies dan ook doen voor je.

Wij zijn erg benieuwd hoe lang ze de website ‘advertentie-loos’ gaan houden. Heeft u al een Ello account?

 

Bron Nu.nl


1 Reactie op Ello, het nieuwe smoelenboek?

  1. Pingback: Social media zonder advertenties! | Alissa Bolier

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*