Waar komen jouw opdrachtgevers vandaan?

online back up

Zzp’ers halen hun opdrachten steeds vaker online binnen via digitale netwerken als LinkedIn, een online marktplaats of de website van de opdrachtgever zelf. Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer in opdracht van Yacht onder 1044 zzp’ers in Nederland.

Het onderzoeksresultaat betekent een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen nog slechts voor 20,2 procent van de opdrachten het eerste contact online werd gelegd. De stijging is vooral te danken aan het succes van digitale netwerken als LinkedIn. Marktplaatsen zijn vaak nog te ingewikkeld. De zzp’er wil snel en eenvoudig toegang tot opdrachten.

Mond-tot-mondreclame is met 78,4 procent overigens nog wel steeds de belangrijkste bron van opdrachten, gevolgd door het zelf benaderen van opdrachtgevers en het fysiek zakelijk netwerk. De stijging van het online verkrijgen van opdrachten zal hier in de toekomst wellicht verandering in brengen.

Als ondernemer is het goed om met regelmaat te evalueren waar jouw opdrachten vandaan komen. Op basis van een volledige evaluatie zal je een nieuwe strategie kunnen opstellen waarin je jouw inspanningen of budgetten voor reclame uitingen kan afstemmen. Het zoekgedrag van jouw doelgroep verandert continu dus wees scherp op veranderingen in de markt!

Welke ervaring kan jij met ons delen?

Bron: Emerece.nl


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*