Een goede zet van Facebook?

facebook_advertisingDe gemiddelde Nederland besteed wekelijks best wel veel tijd aan het social media kanaal Facebook. Als gebruiker moet ik toch zeggen dat het mij opvalt dat de laatste 6 maanden er steeds meer reclame in de tijdlijn voorbij komt.

Op zich is het niet erg dat je reclame ziet, want op TV zien we die ook tussen GTST en Penoza voorbij schieten, maar als je eigenlijk terug graaft naar het concept waar Facebook voor staat dan schiet het wel zijn doel voorbij. Op Facebook delen we foto’s, onze gevoelens en mening om daar vervolgens weer een reactie op te krijgen. Deze pret wordt alleen beduidend minder als we te veel gesponsorde artikelen voorbij zien komen die niets met mij doen.

Iets meer dan een jaar geleden heeft Facebook de mogelijkheid toegevoegd voor Facebook pagina beheerders om nieuwe posts automatisch te promoten, een functie waarmee ze nu gaan stoppen.  Facebook heeft het afgelopen jaar veel veranderingen doorgevoerd aan het Advertentie platform. In juni maakte het sociale netwerk bekend de helft van alle beschikbare advertentieposities te gaan schrappen. Vanaf volgende maand verdwijnen ook de Sponsored Story’s. En het automatisch afspelen van video-advertenties is iets dat nu speelt.

We herinneren met zijn alleen de ondergang van ‘Hyves’ misschien nog wel en die speeltuin kon op een moment ook niet meer gered worden. Wat vind jij van deze verandering?


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*