Is Microsoft Dynamics nog dé nummer 1 CRM voor uw bedrijfsvoering?

Microsoft Dynamics is een van de bekendste CRM-pakketten op de markt, maar Microsoft heeft een harde dobber aan zijn concurrenten, met name Salesforce.com en Oracle. Microsoft heeft altijd al een vooruitziende blik gehad dus er gaat een hoop veranderen!

Microsoft voegt drie belangrijke componenten toe, om te kunnen concurreren met Salesforce.com’s Service Cloud, ExactTarget en Radian6. Het gaat om nieuwe mogelijkheden voor onder meer klantondersteuning en sociale media monitoring. Overigens wordt ook het kernprogramma vernieuwd.

Om welke drie componenten gaat het?webhosting

Smarter marketing
Hiermee kan men op visuele wijze marketingcampagnes plannen en uitvoeren. Je kunt er zowel advertenties als content mee plaatsen, via websites, sociale media en e-mails. Deze mogelijkheden worden in 35 markten en in tien talen aangeboden. Deze oplossing is alleen verkrijgbaar in de cloud.

Persoonlijke klantondersteuning
Software gericht op klantenondersteuning. Dat gaat via een zogenoemde Unitied Service Desk, waarmee klanten via meerdere kanalen zijn te bedienen. Dat kan Facebook zijn of Twitter, maar ook web chat en video. In onze beleving is dit zeker dé toekomst en wordt met name video chat zeker belangrijk voor veel bedrijven. Dit zal ervoor zorgen dat bijvoorbeeld sales professionals effectiever kunnen werken omdat ze klanten niet altijd hoeven te bezoeken.

Microsoft Social Listening
Een oplossing van NetBreeze, om conversaties in via verschillende sociale media in de gaten te houden. Niet alleen kan het eigen product en eigen diensten worden gevolgd, maar ook die van concurrenten. Deze tool zit deels al verweefd in ‘social media monitoring tools’ zoals Sprout Social of Tweetdeck.

Welke kant gaat het op met Dynamics?
Relatiebeheer was ooit een veredeld adressenboek, maar nu wordt het een database waarin uiteenlopende klantgegevens worden vastgelegd. In een persverklaring zegt Microsoft sociale monitoring te zien als de kern van relatiebeheer.

Samengevat kunnen we dus concluderen dat met name de integratie van sociale netwerken de ‘add value’ wordt van dit nieuwe pakket. U bepaalt zelf of dit interessant is voor uw bedrijfsvoering natuurlijk, maar er zijn al best veel toepassingen die een groot deel van deze ‘nieuwe’ toevoegingen bevatten.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*